Pages

mercredi 26 février 2020

Inspirational Wednesday - Cold noses


Hello krafty friends!
It's INSPIRATIONAL WEDNESDAY,
the day we provide you with a bit of extra
krafty inspiration to help you get creative
with your krafty stamps!


I am sharing with you today a fun double scrapbooking page layout
 with a set that I love so much from artist Cheryl Grant  
called COLD NOSES!

Je partage aujourd'hui une page double mettant en vedette Lulu et Luca
du jeu COLD NOSES de l,artiste Chery Grant.



 Lulu and Lucas having fun in the snow, were perfect to complete pictures of my grand-children first skating experience ! I used February sketch from Creative Scrapbookers Magazine Sketch group to start; I stamped my images on bristol velum with Party Peach Ink, perfect for the no line technique,  and colored with pencils. I also played with the sentiments from the set, either by stamping them directly on the images and as little journaling notes on my pages. I used KKS hybrind inks on my chipboard letters to give them a bit of contrast ( colors: Pretty in Pink and Bubbly blue)  Love these inks very much because they dry waterproof, and won't react with the coats of glamour dust I put on my letters. I spread some krafty dots 

 Ces deux petits accompagnent merveilleusement mes petits enfants à leur première expérience de patinage. Pour réaliser mes pages, je me suis inspirée du sketch de février de la page FB de Creative Scrapbookers Magazine Sketch group. J'ai colorié mes images avec des Polychromos sur bristol velin, après les avoir étampées avec l'encre party Peach, parfait pour la technique sans ligne. Je me suis aussi servie des sentiments de ce jeu en guise de journaling sur ma page. Les lettres ont subi tout un traitement! elles étaient au départ bleu foncé et rose fushia! beaucoup de peinture, de brillant et de Glamour dust, un peu d'encre Pretty in Pink et de Bubbly blue dans les bouts pour donner un peu de couleur. j'ai aussi donné le même traitement aux flocons de neige. puis j'ai ajouté des krafty dots donnant un peu de texture.


Creative Scrapbooker Magazine Sketch


This darling set is perfect for winter cards (birthdays and even Christmas!)
and guess what? COLD NOSES is on SALE for the whole week!
 Cet ensemble d'étampes est parfait pour des fêtes d'hiver, même des cartes de Noël!
et Cold Noses est en vent pour la semaine!


A close up of Luca in his sleigh
Une vue rapprochée de Luca dans son traineau

A close up of Lulu on skate
Une vue rapprochée de Lulu en patin.



My fist page showing Camille and Gabriel ... taking their breath!
Ma première page avec les photos de Camille et Gabriel qui se reposent!

the righ page, with Camille pretty good at skating!
La page de droite, Camille qui se tient assez bien sur ses patins!



A view of the two pages together.
Une vue des deux pages ensemble.



Thank you for stopping! Hope you get Kreative
Merci de votre passage et bonne création.

Aucun commentaire: